Poradnik linkowania

/ Poradnik linkowania

Poradnik ten kierowany jest przede wszystkim dla początkujących, nie podaje on uniwersalnej recepty na skuteczne linkowanie, a jedynie sprawy na które należy zwrócić uwagę. Dobór słów kluczowych, dobór podstron do linkowania, ilości linków, szybkości ich przydzielania i inne parametry ustawanie w systemie mają wpływ na skuteczność prowadzonej kampanii linkbuildingu i mogą być różne w zależności od przedmiotu linkowania.

URLe:


1. Pamiętaj, aby linkować nie tylko stronę główną, należy także linkować podstrony serwisu.
2. Nie unikaj dodatkowego linkowania stron z przekierowaniami (jeśli np. http://strona.pl przekierowuje na http://www.strona.pl to śmiało można ustawić linkowanie zarówno strony http://strona.pl jak i http://www.strona.pl).
3. Można linkować inne domeny z ustawionymi przekierowaniami na stronę docelową (jeśli np. wykupiłeś domenę http://domena2.pl i ustawiłeś na niej przekierowanie na http://domena.pl).

ILOŚCI:


1. Dla nowych domen unikaj szybkich przyrostów ilości linków.
2. Korzystaj z harmonogramu tygodniowego lub miesięcznego, jeśli dzienna suma linków na cały serwis jest zbyt duża.
3. Po osiągnięciu docelowej ilości linków nie zapomnij ustawić choćby minimalnego przyrostu (np. jeden na tydzień lub miesiąc).

ANCHORY:


1. Różnicuj anchory, staraj się każdą podstronę linkować przynajmniej kilkoma/kilkunastoma anchorami.
2. Wykorzystuj adres url, nazwę domeny, nazwę firmy, nazwę strony.
3. Nie zapominij ustawić największej ilości linków na słowa, na których najbardziej Ci zależy.
4. Wykorzystuj również odmiany słów.
5. Dla nowych domen unikaj na początku linkowania słów kluczowych.

TAGI:


1. Zdefiniuj najbardziej odpowiednie tagi dla każdego linka.
2. Aby dopasować link do tematyczności strony należy zaznaczyć "Zamieszczaj linki tylko w przypadku dopasowania po tagach" lub/i "Zamieszczaj linki tylko w przypadku, gdy w treści głównej znajduje się przynajmniej jeden tag".
3. Jeśli Twoje tagi są mało popularne (system nie znajduje dopasowania), możesz taki link zostawić włączony. Niektórzy wydawcy tworzą strony pod zapotrzebowanie i może się za jakiś czas okazać, że zostało dla linka stworzone miejsce. Równolegle stwórz link, który będzie przynosił przydzielenia choćby w przybliżonych tematach/kategoriach.

KATEGORIE:


1. Przy poprawnym ustawieniu tagów można śmiało wybrać wszystkie kategorie.

RANK:


1. Im wyższy rank wybierzesz dla swoich linków, tym mocnieszy powinien być efekt SEO.
2. Im wyższy rank stron, tym droższe będą linki.

NOFOLLOW:


1. Pamiętaj, aby dla zróżnicownaia profilu linków ustawić kilka-kilkanaście procent linków nofollow dla witryny, szczególnie jeśli nie ma ona linków tego typu z innych źródeł.

DŁUGOŚĆ TEKSTÓW:


1. Najlepiej różnicować długość tekstów na których będą zamieszczane linki.
2. Im dłuższe teksty, tym droższe są linki.

UNIKALNE W GRUPIE:


1. Jeśli ilość dopasowań stron dla linków jest odpowiednia, możesz w obrębie grupy ustawić opcję "unikalne domeny w obrębie grupy". Dzięki temu żaden z linków z grupy nie będzie zamieszczony więcej niż raz na danej domenie.

TRZYMANIE KRYTERIÓW:


1. Staraj się ręcznie sprawdzać strony na których zamieszczone są Twoje linki i usuwać te, które uważasz za słabe/zbędne.
2. W wyniku dużych zmian na przykład Rank i restrykcyjnie ustawionych parametrów może okazać się, że wszystkie linki lub znaczna ich część zostaną wycofane/zamienione, co może niekorzystnie wpłynąć na SEO.